VAN JOUW PRODUCT NAAR JOU KLANT
Jou klant is belangrijk. Elke klant is er 1 en je wilt natuurlijk dat ze voor jouw product kiezen. Maar hoe weet de klant dat het jouw product is?
(H)ERKENNING
Het spreekt voor zich dat er bepaalde activiteiten moeten plaatsvinden om jou doelgroep te benaderen en jouw product onder de aandacht te brengen. Hier zijn diverse mogelijkheden voor, zowel off-line (folders, kranten) als online (diverse verkoopkanalen, sociale media) benadering.
Maar voordat je begint kun je het beste over de vraag nadenken:
Hoe (h)erkend de klant mijn product?
Een beeld of logo wordt sneller opgenomen, dan een regel tekst, maar sluit een slogan niet uit. Als voorbeeld nemen wij het merk MeToBe.
Voor de MeToBe (jezelf zijn) artikelen is een combi logo ontworpen (zie rechts) met duidelijk het merk en waar het voor staat: Ontworpen in Nederland en gemaakt in Nederland. Dit logo wordt in Nederland geweven en in elk gebreide artikel gestikt. Daarnaast vindt het logo ook weer terug op de verpakking. Dit dient zowel erkenning als herkenning van het artikel.

NOG MEER EXCLUSIVITEIT - EAN
Door gebruik te maken van barcodes kun je jouw artikel nog meer exclusiviteit bieden. Bij GS1 kun je een uniek aansluitnummer aanvragen. Afhankelijk van het aantal benodigde EAN nummers en de omzet betaal je hiervoor een prijs. Elk artikel kun je dan voorzien van een eigen uniek nummer. Wil je een artikel online verkopen, dan is een EAN noodzakelijk. Ook de vergelijkingssites maken hier gebruik van.
MAAR HOE WEET DE KLANT DAT HET JOUW PRODUCT IS?
Door middel van de volgende punten weet de klant dat het jouw product c.q. merk is:
- Het artikel
- De verpakking
- Het merk
- De EAN (meestal EAN-13)
MAAR JE KUNT NOG MEER DOEN!
Onder ons logo “Protect your Product” bieden wij via TAL Licensing Service een (interactieve) service aan. Ben je benieuwd, lees dan verder met Onze Service

Bescherm jouw artikel