Consultancy

consultancy

Al meer dan 30 jaar ervaring in automatisering

In 1988 zijn we begonnen onder TAL Automation. Een rijke ervaring in kantoor automatisering. We startte met de verkoop van PC’s en software, maar ook kassa oplossingen met het merk Ekas (Electronische Kasregister). Vervolgens was er vraag naar Novell netwerken en Windows Server versies met alle mogelijke koppelingen software en hardware matig. De laatste jaren zijn we ons steeds meer gaan specialiseren op kantoor support activiteiten en webdesign.
Wij zijn een klein, maar een persoonlijk bedrijf die u graag verder helpt met automatisering. Ons kantoor support is zeer uitgebreid, zoals:

Van Excel (lijsten) bestand naar programma

Startende ondernemers beginnen vaak met een Excel bestand voor relaties, artikelen, verslagen enzovoort. Wanneer het tijd is voor de volgende stap om alles meer overzichtelijker te maken en meer inzicht te krijgen, dan wilt u niet alle gegevens opnieuw registreren. Wij kunnen u daarbij helpen. Wanneer een bestand zoals een Excelsheet een vast opbouw heeft, kunnen wij deze omzetten (converteren) naar andere bestanden. U kunt deze vervolgens inlezen en indien nodig bijwerken.

Webshop en artikelbestanden

Na de basis opzet van de webshop heeft u natuurlijk de artikelgegevens nodig. De snelste manier is om deze uit uw eigen software te exporteren en vervolgens deze in de webshop te importeren. Bij het importeren kunt u kiezen van alleen nieuwe artikelen of voor het wijzigen van bestaande artikelen (import WooCommerce). Bij ShopFactory kan dit in één keer.

Foto's met verschillende formaten

De foto’s worden door verschillende leveranciers gemaakt of door u zelf. Hierdoor hebben de foto’s niet dezelfde formaat. Er zijn verschillende programma’s om deze foto’s te converteren. Heeft u hier geen kennis en/of tijd voor, dan kunnen wij dit voor u omzetten naar 1 gelijke formaat.
Uw website c.q. webshop heeft met een mooie foto van een lage resolutie het voordeel dat uw site sneller is. 

Aanpassen van diverse Lay-out

Wij kunnen diverse lay-outs voor u aanpassen, wanneer deze mogelijk binnen uw gebruikte software wordt ondersteund.
Wij denken dan aan de Picklist, Pakbon, Pro-forma factuur en de factuur. De meegezonden lay-outs zijn immers uw visite kaartje van de zaak.

Mailing Verzorgen

Wit u een mailing verzorgen, dan komt daar best wel veel voor kijken. De eerste vraag is natuurlijk: Op welke manier gaat u uw (potentiële) relatie benaderen. Is dit per telefoon, email, brief, sociaal media enzovoort.
De eenvoudigste manier is dit bij bestaande relaties. U heeft alle gegevens al en de toestemming (AVG) om deze te benaderen. Doet u dit per brief, dan kunt u de adresgegeven uit uw software exporteren naar een CSV, XLS, XML of een andere bstandsformaat en vervolgens met bijvoorbeeld MS Word document deze samenvoegen tot een mailing.
Stuurt u liever een email, dan zijn daar ook programma’s voor om een (nieuws)brief te maken en vervolgens deze als mailing te versturen. De sociaal media biedt de mogelijkheid om met groepen te werken, zodat uw een bericht kunt delen in een groep. Dit laatste is wel iets minder persoonlijk.

Voorraad beheer met varianten

Wanneer u werkt met artikelen in verschillende kleur en (for)maten, dan heeft u een goed handelspakket nodig die varianten ondersteund. Door de combinatie van 1 hoofdartikel met een maat (sub) blijft uw voorraad beheersbaar en overzichtelijk. Bij een kledingstuk kunt u de maten gebruiken als sub, zoals: Artikel1-092, Artikel1-104, Artikel1-116 enzovoort.

Barcodes

Barcode oftewel streep identificatie. Barcode is een algemeen begrip geworden. Zo is de EAN8 en EAN13 niet meer weg te denken. Niet alleen voor verkoop in de winkel, maar ook online in de webshop. De EAN is uniek per product, zodat een dezelfde artikel goed te vergelijken is qua prijs.
Daarnaast zijn er inmiddels vele andere varianten. Voor veel meer informatie verwijzen wij u graag naar de GS1.nl. U kunt hier ook terecht voor registratie van uw eigen EAN codering.

Eigen Merk

Een eigen merk registreren kunt u doen bij het merken register BOIP, het merkenregister Benelux registreert product, merk en logo. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website van BOIP.

Heb je vragen of wil je juist meer weten, vul dan ons speciale consultancy contactformulier in